29 Ocak 2011 Cumartesi

FINDIKLI AY KURABİYESİ

        Bir akşam komşumun uzattığı tabaktan  tadımlık diye aldığım kurabiyeyi yiyince hooop diye çocukların önünden tabağı aldım ve anneciğim siz tuzlulardan yeyin deyip kurabiyeleri kendime sakladım.Yemeniz lazımdı muhteşem bir lezzetti:))Kesinlikle sizi gülümsetecek bişeydi...Hepinizin tanıdığı blogcu arkadaşım,komşum MELİSA'nın tarifiydi...(mutfak notları)...Cuma sohpeti için gideceğim arkadaşa yapayım hemde fikirlerini alayım diye sıvadım kolları yaptım...Tabi ilk Melisama tatdırdım olmuş mu diye? Geçerli not aldım...Sohpet arkadaşlarımda bayıldı ve tarifi istediler...Hemen sizede vereyim.....

                                MALZEMELER

                           1 paket margarin
                           1 çay bardağı sıvıyağ
                           1 yumurta
                           4 yemek kaşığı pudra şekeri
                           4 yemek kaşığı nişasta
                           1 su bardağı kavrulmuş un(çok değil un kokusu çıkacak kadar yağsız tavada kavurun)
                           1 su bardağı kırılmış fındık
                           1 paket kabartma tozu
                           Aldığı kadar un

Malzemeleri yoğuruyoruz,zor kavuşan bir hamur,sizi biraz zorlayacak ama sonuç çok güzel olacak....
Hamurdan uzun rulo yapmaya çalışın ve bardakla ay şekli verin.Yağlanmış tepsiye dizin ve beyaz olarak pişirin.Sıcakken üzerine bolca pudra şekeri serpin...Hepinize afiyet balşeker olsun....
Buda benim fındık kurabiyesi kızım..::))))))

15 yorum:

MERHABA dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar siz anlatırken canım çekti.
Maşallah kızınızda çok tatlı görünüyor.Sevgilerimle...

minimutfaktan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Farklı bir tarif, bir bardak unu ne kadar yağda kavurdunuz?

gül dedi ki...

CANIM yağsız teflon tavada kavuruyoruz,not düşmemişim iyiki sordun düzelteyim....

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiye süper görünüyor arkadaşım.maşallah kızında tam fındıkkurdu.ALLAH nazarlardan korusun.sevgiler.

Unknown dedi ki...

kurabıyenız cok guzel gozukuo ama benım ılgımı ceken kızınız oldu masallah coook tatlı :))

Mutfaknotlari dedi ki...

canım ellerine sağlık harika yapmışsın tadı süperdi
şekilleride öyle
o cadıyı yerim ben maşallah

YeMeK vAkTi dedi ki...

kurabiyeler harika ve belliki kıyır kıyır.ellerine sağlık

GÖNÜL dedi ki...

ay bu fındık kurabiyesi ne şeker çok tatlı bir kızınız var kurabiyelerde nefis görünüyor

Adsız dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.
O şirin yüzlü kuzucuğun gül yanaklarından sevgiyle öpüyorum.Maaşallah diyorum.
Sık sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kal.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık kurabiye tam atıştırmalık olmuş:)) ama kızını oturup yemek lazım:)))maşallah

Yeşim dedi ki...

Nefis gözüküyorlar.
afiyet olsun.
hayırlı cumalar:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize sağlık.

Larenta dedi ki...

Önce kızından bi yanak ,sonra tabaktan bir kurabiye alıyorum :)

marifet ellerimizde dedi ki...

ay allahım maşallah ne kadar guzel :)
kurabiyelerinde cok guzel ama senınkı gölgede bıraktı kurabıyelerı:)

AyçaTuncalı dedi ki...

hemen deniycem