25 Aralık 2010 Cumartesi

KUPTA DAMLA SAKIZLI KADAYIF

Benim çok sevdiğim ve hafif tatlılardan birisi....Bir kaç gün öncede yapmıştım valla şu andada olsa 2 kup götürürdüm ya siz?
Hemen tarifi veriyorum...
_1,5 lire sütle tavuk göğsü yapın(Hani şu klasik tarifle 1su bardağı şeker,3 yemek kaşığı un,3 yemek kaşığı nişasta) 15 Yıldır yaptığım ve sonucundan hep memnun kaldığım tavuk göğsü tarifimdir hiç margarin koymadan istediğim mükemmel kıvam....

_1 paket sade kremşanti

 _biraz damla sakızı (malesef damla sakızını her zaman bulamıyoruz ben onun için ülkerin damla sakızlı şekerlerinden dolabımın bir köşesinde bulunduruyorum)
_ Tavuk göğsünü pişirirken damla sakızlı şekerlerden 3 tanesinide atıyorum.Piştikten sonra kremşantiyide mikserle çırpıyorum.
__1yarım kilo kadayıf(ben hazır olanlarından alıyorum çünkü ocak başında kavurma işlemini kısaltmak için)
_1 çay bardağı şeker
_1 su bardağına yakın ceviz
_3 kaşık tereyağı
Tereyağını tavaya koyup erirken elimizle kadayıfı küçük parçalara ayırıyoruz.Tencereye şekerle birlikte ilave edip bir güzel karıştıra karıştıra kavuruyoruz.İstediğimiz rengi elde edince altını kapatıp iri dövülmüş cevizide harmanlayıveriyoruz.
hazırladığımız kupların altına tavuk göğsü onun üzerine kadayıf tekrar tavuk göğsü döküyoruz.Arzu ettiğiniz gibi süsleyin ben ceviz ve hindistan ceviziyle süsledim.Hem görüntüsüyle şık bi okadarda lezzetli...Çocuklarımız içinde ayrı kuplarda yemek eğlenceli benimkiler bayılıyor böyle yemeye.....Afiyet olsun...

2 yorum:

GÜL DOĞAN dedi ki...

Hoşgeldiniz aramıza.Bu arada adaş çıktık...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerinize sağlık. Enfes bir tatlı olmuş. Afiyet olsun. Sevgiler.